kawan-kawan

01 February, 2012

Rojak

Doaku,
Doamu,
Allah, satukanlah ia.

Telah Kau aturkan segala terbaik,
Telah Kau berikan segala yang perlu,
Segala tersimpan dalam hati,
Paling Tahu itu hanya Allah,
Mentafsir terzahir,
Menelah yang nampak di mata.

Allah,
terima kasih.



Diamku seperti batang kayu,
Kala bertemu,
Membisu mendengar,
Bibirku kelu,
Tanpa kata.
Memandang kosong,
Melihat sahaja.
Tidak membantu.
Ya, hadirku kerana aku mahu hadir.
Allah izinkan pertemuan itu.
Maafkan aku.






Allah,
Syukurku hanya untuk-Mu.
Pada segalanya.

Mahang.
1.2.2012

__________
*hm, ini contengan sendiri. Terima kasih ya Allah. Berdebar kala mula saya melihat matanya. Lama-lama ia hilang namun saya tidak mampu berkata apa-apa. Saya hanya berdiri di situ, tanpa sebarang bicara... Apa-apa pun,alhamdulillah,Alla izinkan pertemuan itu... Besar maknanya buat diriku.

No comments:

Post a Comment