kawan-kawan

06 January, 2012

Nota Buatmu

Buatmu yang bernama teman, sahabat, kawan,
Terima kasih tidak berhenti mendoakan yang terbaik buat diriku.
Terima kasih mendoakan agar aku berubah.
Terima kasih mendoakan kekuatan aku.

Terima kasih setia melayan setiap kerenah tidak boleh diterima aku.
Terima kasih menjadi sahabatku.

Aku tiada kata untuk diungkap atas pertemuan yang Allah aturkan ini.
Allah sudah susun yang terbaik.
Dahulu aku tidak mengenal apa itu erti memberi,
Aku cuba memberi apa aku mampu...
Dahulu aku tidak pandai senyum,
Aku cuba ukir senyum walau kadang tidak jadi.

Allah temukan kita bukan sengaja, kan?
Hanya aku yang tidak belajar dan berubah.
Masih diri yang pentingkan hal sendiri.

Malu aku dengan kalian,
Yang banyak menolong dan membantu...


Allah,
Terima kasih temukan aku dengan sahabat yang baik.

.....Jika mahu lihat dirimu, lihatlah dengan siapa kamu bersahabat...

Allah.
Ajari aku untuk sayangi diri sendiri,
Agar dapat aku menyayangi orang lain.

No comments:

Post a Comment