kawan-kawan

23 May, 2012

lubuk paling dalam

berbisik,
pada lubuk paling dalam *hatiku*
apa sahaja selepas ini
terbaik untukku
lantaran aku mahu begitu.

lu'luah nur jamilah

3 comments:

  1. moga ada yang terbaik kak, may ALLAH bless

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt
    Setiap kali manusia berbisik secara tertutup, Allah SWT ada bersama menyaksikan. Surah AlMujadilah:7 وَلَا أَدْنَىٰ مِن ذَٰلِكَ وَلَا أَكْثَرَ‌ إِلَّا هُوَ مَعَهُمْ أَيْنَ مَا كَانُوا Dan tiada yang kurang dari bilangan itu dan tiada yang lebih ramai, melainkan Ia ada bersama-sama mereka di mana sahaja mereka berada.
    Begitu juga kita manusia membisikkan dlm hatinya, maka ketika itu Allah SWT menyaksikan bahawa Dia lebih hampir pada diri manusia itu sendiri. Surah Qaf:16 وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَ‌بُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِ‌يدِ Dan demi sesungguhnya, Kami telah mencipta manusia dan Kami sedia mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, sedang (pengetahuan) Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya.
    Begitu juga ketika ruh kita dicabut oleh Malaikat maut, ketika itu Allah SWT sendiri berada bersama2 menyaksikannya walhal kita tidak nampak. Surah AlWaqiaah:83-85 لَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُ‌ونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَ‌بُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَـٰكِن لَّا تُبْصِرُ‌ونَ
    Wallahualam

    ReplyDelete